Dzień Gier Planszowych
17 października 2025
10 października obchodzony jest Dzień Gier Planszowych, który przyniósł w naszym archiwum wszystkim dużo pozytywnych wrażeń, dobrych emocji i konstruktywnej rywalizacji.
W rozgrywkach wzięli udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 15 im. Adama Mickiewicza w Przemyślu Piętnastka oraz ze Szkoły Podstawowej im. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Małkowicach.
W świat gry „James Archiwsta z licencją na brakowanie” uczniowie zostali wprowadzeni już starcie wizyty w archiwum. Podobnie jak na planszy gry, poruszali się po naszym obiekcie i musieli wykonać kilka zadań. Jednym z nich było m.in. odczytanie osiemnastowiecznego dokumentu z naszego zasobu, za pomocą lupy, w którym były zapisane dawne zawody mieszkańców Przemyśla. Innym wyzwaniem była wizyta w pracowni konserwacji i digitalizacji.
Po tej swoistej symulacji gry w terenie, uczniowie zasiedli do rozgrywek. Wszyscy zasłużyli na miano specjalnych agentów archiwum. Na potwierdzenie tego faktu otrzymali pamiątkowe dyplomy i upominki, a najlepsi z najlepszych uhonorowani zostali jeszcze dodatkowo plecakami do... zadań specjalnych.
W związku z tym, że inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem powtórzyliśmy dzisiaj spotkanie z Jamesem Archiwistą. Uczestniczyli w nim uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej nr 2 KAMON w Przemyślu.
Dziękujemy za aktywny udział w naszych zajęciach!
Galeria zdjęć
-
Gry planszowe Archiwów Państwowych i Archiwek
-
uczniowie SP nr 15 odczytują tekst
-
zwycięzcy rozgrywek ze SP nr 15 w Przemyślu
-
uczniowie ze SP w Małkowicach
-
uczniowie ze SP w Małkowicach
-
uczniowie z Niepublicznej Szkoły Podstawowej nr 2 KAMON w Przemyślu
-
uczniowie z Niepublicznej Szkoły Podstawowej nr 2 KAMON w Przemyślu
-
uczniowie z Niepublicznej Szkoły Podstawowej nr 2 KAMON w Przemyślu
Metryczka
| Wytworzono: | 2025-10-17 15:11 | przez: Agnieszka Bobowska-Hryniewicz |
|---|---|---|
| Opublikowano: | 2025-10-17 15:18 | przez: Agnieszka Bobowska-Hryniewicz |
| Podmiot udostępniający: | ||
| Odwiedziny: | 372 | |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.
